Informácie

VÝLET DO ŠPANIELSKA

Baskicko, Kantábria a Astúria: ostrý vzduch v atlantickom Španielsku

Strany 1 - 2 - 3

3. DEŇ:

Našli sme niekoľko hotelov, ktoré podávajú raňajky už od 09:30, akoby chceli povedať „Vezmite si pokoj, ste na dovolenke!“. O 9:32 minút sa teda ukazujeme na rýchle raňajky, bez hanby a bez chvály. Pýtame sa majiteľa na počasie .... urobí rýchlu kontrolu na webe a s úsmevom odpovie „Slnko!“. Pri pozorovaní hrozivých čiernych mrakov sa zhromažďujú na okolitých kopcoch a obočie stúpa, ako doktor „Spock“ .. ... Nachádzame sa v oblasti národného parku Picos de Europa, veľmi obľúbenej medzi tými, ktorí sa venujú horolezectvu a pešej turistike, s vrcholmi nad 2600 mt. Dnes je naplánovaný rýchly prechod medzi týmito horami, skôr ako sa vrátite na pobrežie. Odchádzame neskoro, a to aj kvôli raňajkám, AutoviaCantabrica je veľmi pokazená a venujeme veľa času vstupu do Picosu. Len čo opustíte dedinu Panes, mraky sa zatiahnu a ustúpia veľmi modrej oblohe. Vchádzame do veľmi úzkych roklín Picosu. Cesta je pozoruhodná pre spôsob, akým je vytesaná do skaly. Míňame mikroskopickú dedinu La Hermida, ktorá niekoľko mesiacov v roku nevidí ani slnko, vzhľadom na svoju polohu uprostred roklín, a po množstve zákrut prichádzame k nádhernému románskemu kostolu Lebena. Tu sa dolina rozširuje a je dosť horúco. Robíme niekoľko fotografií, ale nezúčastňujeme sa prehliadky so sprievodcom. Deň je úžasný, ale cesty tu v horách neumožňujú veľké rýchlosti. Záujem, s ktorým sme sa spočiatku museli stretnúť. Krajina je veľmi divoká, na oblohe môžete vidieť veľa dravých vtákov, ale v horách v Taliansku tu máme desiatky krajších; toto miesto by určite viac ocenilo prechádzka po mnohých z mnohých trás, ktoré sa tam nachádzajú. Voto Picos de Europa: 6

Pokračujeme teda po ceste N-621 až k Panes a potom smerom k Las Arenas. Cesta je trochu plynulejšia a sú z nej krásne výhľady na Picos. Z AS-114 zostupujeme smerom k pobrežiu a robíme poslednú zastávku dňa v Lastres. Mestečko je veľmi pekné, všetko sa drží kameňov a končí sa malým prístavom a priľahlou plážou. Tu ste naozaj božsky. Sedíme na lavičke, aby sme si trochu oddýchli, slnko už nebije a jeho teplé svetlo osvetľuje rybárske domy. Niektoré deti sa hrajú v piesku, iné sa kúpu. Zastavujeme v miestnej pekárni, kde kupujeme typické cukrovinky na báze jabĺk a niečo na pitie, pre prípad, že by to na večeru zle hodilo. Potom preč do nášho hotela v Cudillero.

Posledné hodnotenie: 7

O chvíľu prichádzame, našťastie je tento úsek Autovia Cantabrica superrýchly, nepretržite 120 km / h. Hotel Casona de Lupac nájdeme s určitými ťažkosťami. Nachádza sa na pokojnom, ale krásnom mieste. Škoda, že nemáte čas na to, aby ste si služby mohli vychutnať. Vyjdeme hľadať niečo na jedenie a pozrieme sa na mesto, ktoré sprievodcovia opisujú ako malý klenot. Uvedomujeme si, že nájsť miesto pre auto tu nie je veľmi ľahké, preto zaparkujeme na začiatku mesta a potom kráčame po jedinej asfaltovej ceste, ktorá sa vinie cez domy s veľkými oknami v portugalskom štýle. Domy sú postavené na kraji hory, jeden na druhom. Cesta zrazu končí v zjazde, rozširuje sa a vytvára veľkolepé zaoblené námestie, ktoré je obklopené domami v pastelových farbách. Mnoho lampiónov svieti, stoly v reštauráciách sú stále poloprázdne. O kúsok ďalej na portiku s nespočetným množstvom hlučných čajok krúžiacich nad hlavou. Môže to byť červenkasté svetlo západu slnka alebo čokoľvek iné, ale je tu naozaj pekne! Hneď za hlavným námestím hľadáme miesto na stolovanie, sedíme na mieste o niečo menej hlučnom ako ostatní. Po objednaní si všimneme, že pri stole vedľa neho čašník nalieva pivo na zem ... čo to sakra robí ?? Pozeráme sa na zákazníkov, ktorí to obdivujú, s úžasom ...

Vraciame sa k čašníkovi a uvedomujeme si, že nalieva fľašu (podobne ako 66 cl heineken) žltkastej tekutiny zhora nad hlavu do veľkého pohára, ktorý drží v druhej ruke ... len polovica tekutiny príde vonku na zemi alebo všade špliechať! Po niekoľkých sekundách veľkého sústredenia čašník položí svoj pohár na stôl s dvoma prstami penivého a žltého nápoja ... Zákazníci, zjavne nemeckí alebo anglickí, takmer potleskli. Až teraz pochopíme, že sme skončili v jednom z mnohých obchodov s ciderom, ktoré sa nachádzajú v týchto oblastiach .... kde sa typický nápoj nalieva týmto zvláštnym spôsobom, vďaka čomu, zdá sa, dosahuje správny stupeň plynnosti . Prevádzka možno veľkolepejšia ako čokoľvek iné. Máme vynikajúcu večeru a prechádzku a pár fotografií medzi osvetleným námestím a malým prístavom neďaleko so sugestívnym výhľadom na záliv.

Hodnotenie Cudillero: 7,5

GG4

: Po rafinovanejších ako výdatných raňajkách sme nasadli do auta. Dnes máme celý deň čas venovať sa na Costa Verde až po Ribadeo a od rána nás víta teplé slnko. Pobrežie okolo Cudillero ponúka niekoľko krásnych a malebných pláží (Playade Aguilar ...) a veľa bujnej vegetácie. siaha až takmer na breh. Choďte na západ a choďte po ceste, ktorá vedie do Cabo Vidio. Výhľad z majáku je veľmi pekný. Miesto je známe, je tu pár ľudí. Spravíme nejaké fotografie a potom odchádzame do Cabo Busto, míňame zelenšiu a divokejšiu krajinu. Cesta vedúca k majáku je skutočne malá a miesto je oveľa menej turistické ako predchádzajúce. Na niektorých miestach nejazdíte s 2 autami. Slnko teraz dobre bije, je pekne horúco. Keďže je čas na obed, batohy sme si zložili na plecia s jedlom zakúpeným deň vopred a usadili sme sa za maják, s nádherným výhľadom na oceán. Nikto nie je, a tak po osviežení ideme čo najďalej smerom na východ, ktorý vedie smerom na východ. Aj tu sú nádherné výhľady, veľa čajok a iba hukot vĺn. Odchádzame s autom, ktoré vyzerá ako pec, jazdíme pár kilometrov a podľa návrhov jedného z našich sprievodcov zastavujeme v Luarci, ďalšej rybárskej dedine. Je úžasne zasadený do malebnej zátoky, ktorá vychádza z cesty vedúcej z majáku, a vytvára skvelý dojem. Okamžite vidíme, že je tu veľa ľudí, a svoju C3 nechávame odstavenú na vrchole, aby sme pri reštarte nemuseli prechádzať dedinou. Zostupujeme niekoľkými schodmi charakteristickými jazdnými pruhmi, až kým sa nedostaneme do malého prístavu. Slnko stále bije a prechádzka nie je práve najosviežujúcejšia. Portopero je veľmi bohaté na život, má veľa rybárskych lodí, o ktoré je všetko dobre postarané, povedal by som, že sú najkrajšie a najpestrejšie doposiaľ videné. Je to triumf farieb, od červenej cez zelenú, od modrej po oranžovú .... šou! Robíme veľa fotografií a sme svedkami „vodných“ hier niektorých miestnych detí, pravdepodobne synov rybárov. Mesto je veľmi sugestívne, má peknú prechádzku a niekoľko charakteristických uličiek v centre, ale máme málo času a je je skutočne horúco, určite si zaslúži podrobnejšiu návštevu. Berieme auto späť a vstupom do Astúrie smerujeme k nášmu konečnému cieľu, Playa As Catedrales. Kantaberská diaľnica v tomto úseku našťastie vyzerá ako skutočná diaľnica, žiadna premávka, takže to môžeme rýchlo dobehnúť. Míňame fjord Ribadeo a na naše prekvapenie zisťujeme, že pre pláž bol dokonca vytvorený výjazd z diaľnice. Krajina je aj vďaka teplému svetlu zapadajúceho slnka skutočne krásna. Tu všetko, úplne všetko, pripomína oblasti severnej Európy: veľmi málo domov roztrúsených na zelených lúkach, veľa oviec a kráv, oceán čo by kameňom dohodil ... oblasť sa zdá byť sľubná! Postupujeme podľa značiek na „Strada delle spiaggia“, malú spevnenú cestu, ktorá vedie pozdĺž niekoľkých vpustov, až kým nedorazíme do cieľa. Sme ohromení, keď vidíme more automobilov a táborníkov pred nami ..... ach jaj, aký dav! Pokoj, ktorý ste si predstavili o niečo skôr, teraz akoby zmizol úplne. Nájdeme miesto a ideme po spevnenej ceste. V okolí sú predajcovia a stánky. Niektoré vysvetľujúce značky pozdĺž trasy. Stručne povedané, spozorujeme pláž a jej skalné útvary ..... o tom niet pochýb, sú veľmi malebné, veľa bielych skalných oblúkov, niektoré veľmi zvláštne tvary, nádherné zelené trávniky okolo, ale koľko ľudí je na pláži ... .. niektorí ležia, iní chodia, iní behajú ..... Zamyslime sa nad tým, aké muselo byť toto miesto pred pár rokmi, keď ešte nebolo také známe (sprievodca Lonely Planet z roku 2003 to ani len nenahlásil) !) a aké to muselo byť magické! byť. V pešej vzdialenosti od pláží je tiež bar / reštaurácia. Napriek svojej vnútornej kráse nás As Catedrales kvôli toľkej prítomnosti turistov veľmi sklamal. Nefotíme, vrátime sa ráno, teraz je veľmi neskoro a ešte musíme nájsť hotel v Porto de Rinlo, pár kilometrov odtiaľ. Je to malý, ale príjemný hotel, ktorého majiteľ hovorí veľmi dobre po taliansky, pretože 1 rok pracoval vo Švajčiarsku ako čašník. Úžasne a výdatne obedujeme s morskými plodmi a jablčným muštom, ktoré obsluhuje veľmi milá dcéra majiteľa Marlene a jej priateľ Ivan.

Hodnotenie Costa Verde: 7.5

Strany 1 - 2 - 3

Tento príbeh laskavo poslal jeden z našich čitateľov. Ak si myslíte, že to porušuje autorské práva alebo duševné vlastníctvo alebo autorské práva, okamžite nás o tom informujte písomne ​​na adresu [email protected] Ďakujem